Metoder som møter kritikk

Nyheter

Re: Metoder som møter kritikk

Postby Donna on 16 Jul 2008 22:52

Dette har jeg også vært borte i på nært hold, og har tilbrakt mange timer på asylmottak med søt te og utenlandske tv-programmer. :) Selvfølgelig er det et problem når interessen for asylsøkerne som er i sårbare, veldig sårbare posisjoner kun er fundert på "enda et vitne til menigheten, dere"-tankegangen. Dessverre ser dette ut til å være fellesnevneren, og jeg møter sjelden folk med mindre reell kunnskap om faktiske politiske og humanitære forhold i landene asylsøkerene kommer fra enn vitnene i menighetene som jo er lokalisert på "bøgda", der asylmottakene stort sett er.
Allikvel vil jeg gjerne påpeke (om ikke det er i overkant frekt fra en newbie her inne) at det også finnes de som har en ekte empati med medmenneskene, ikke bare forkynnelsesobjektene, og som stiller opp på mange måter for å hjelpe de inn i samfunnet selv når det viser seg at de ikke kommer til å ende opp som JV'er.
Donna
 
Posts: 10
Joined: 16 Jul 2008 21:25
Location: Oslo

Re: Metoder som møter kritikk

Postby Donna on 17 Jul 2008 00:13

Øivind wrote:
Donna wrote:Allikvel vil jeg gjerne påpeke (om ikke det er i overkant frekt fra en newbie her inne) at det også finnes de som har en ekte empati med medmenneskene, ikke bare forkynnelsesobjektene, og som stiller opp på mange måter for å hjelpe de inn i samfunnet selv når det viser seg at de ikke kommer til å ende opp som JV'er.

Jeg vet av egen erfaring at det finnes mennesker som er gode medmennesker. En av de er min egen mor. Uansett er det viktig og riktig å ikke ta alle over en kam. :)


Jepp, man vil jo ikke synke ned på "alle de verdslige er en skam for Herren"-stadiet. :lol:
Donna
 
Posts: 10
Joined: 16 Jul 2008 21:25
Location: Oslo


Return to TV-Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron