Bare løgn alt sammen?

Her omgås vi og diskuterer allmenne saker

Bare løgn alt sammen?

Postby marihøna on 27 Dec 2008 23:25

Jeg kan ikke påstå at jeg var et teologisk unikum da jeg var jv. Syntes bibelen var kjedelig lesning, og satt nok helst med nesa i ei krimbok enn i guds ord,til min fars fortvilelse. Har lest litt rundt på forumet på gamle tråder om at alt en lærte på møter og stevner egentlig ikke har rot i virkeligheten....satt litt på spissen, jeg mener utregninger om årstall for viktige begivenheter innen jv lære, fortielser om hvordan organisasjonen blir drevet, er dette utstøttes svartmaling som kommer frem her eller fakta??? Satte meg aldri inn i alle utrgningene og den store teologiske biten av jv tro. Jeg var ung, og kunne det alle skulle kunne utenat, de rette skriftstedene og de rette tingene å si på feltet. Men ellers brydde jeg meg egentlig lite. Selv om jeg fremsto som et godt forbilde for de unge i menigheten. Var tillogmed halvhjertet pioner i 2 år for å bli sett opp til av de andre i menigheten...det er ufattelig....syns synd på foreldrene mine som er fremdeles er ordentlig troende vitner. Som aldri stiller spm om deres egen tro..de tør nok ikke.Glad jeg er ute derifra.gudsjelov........
marihøna
 
Posts: 10
Joined: 27 Dec 2008 11:36

Return to Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron