jv og dobbeltmoral

Her omgås vi og diskuterer allmenne saker

jv og dobbeltmoral

Postby marihøna on 27 Dec 2008 16:21

Da jeg var medlem av jv var vi en gang i året på ledig distrikt. Altså, vi fikk en by/bygd i norge som hadde ingen eller lite vitner,og nesten hele menigheten dro dit for å forkynne. Det ene året vi dro avgårde,var jeg 17 år, og pioner. Vi hadde alle leid hytter på et sted i bygde norge, og da forkynnelsen var over for dagen,var det sosialt samvær, gjerne grilling osv. Senere den ene kvelden ble jeg og noen andre ungdommer bedt inn i hytten til den presiderende eldste broren i min menighet for å spille kort og slappe av.Men det tok ikke lang tid før alkoholen var på bordet. Ja, alkohol var jo lov i sømmelige former, men her snakker vi kasser med øl,og vodka. Presid. eldstebr spør om vi unge vil ha, og så klart hadde vi jo lyst på det..Eldste broren fortsatte å holde glassene våre fulle hele kvelden , og det endte med at jeg sto å ropte på elgen utenfor hyttedøra til allmenn beskuelse til halve menigheten. Og jeg var bare 17 år. Sikkert mange unge som drikker i den alderen i dag, men den gang ble det hvertfall ikke sett på med blide øyne att vi unge i menigheten drakk alkohol når vi var mindreårige. Burde kansje sakt nei til drikke selv den gangen,men det var jo fryktelig spennende også. Hele episoden ble bare hysjet vekk, men jeg kan huske mange private fester hjemme hos eldste hvor det fløt av alkohol. Og spesielt et par av de eldste kan jeg huske syntes det var " festlig" å sjenke oss unge. Snakker om dobbelt moral....
marihøna
 
Posts: 10
Joined: 27 Dec 2008 11:36

Return to Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron