Uavhengige studiegrupper

Her omgås vi og diskuterer allmenne saker

Re: Uavhengige studiegrupper

Postby marihøna on 27 Dec 2008 12:08

Hei. I vår menighet og nabobyens menighet pleide vi ungdommene og samles til ungdomsframmøte,det var alltid moro, mange fremmøtte på vår egen alder, pionerer og det var alltid gøy å gå på feltet med noen på egen alder. Men etter en tid ble det "lagt"ned fordi man skulle ikke kalle det ungdomsframmøte, fordi da utelukkte vi de eldre i menigheten,og dessuten ble fremmøtene litt for festlige..nei, noen ungdommelig morro og kos kunne vi ikke ha i felttjenesten.Det var faktisk de mest besøkte fremmøtene, og de morsomste å være med på, så når de ble lagt ned, dalte interessen hos mange unge i menigheten for å gå på feltet. Min også. Har aldri likt å gå på feltet heller, for den saks skyld....bortsett fra de fremmøtene som de eldste og kretsern ikke likte...
marihøna
 
Posts: 10
Joined: 27 Dec 2008 11:36

Re: Uavhengige studiegrupper

Postby camani on 31 Dec 2008 10:45

Vi var en liten gjeng med jenter i vår menighet som samlet oss hjemme hos ei venninde på mandagskvelder. Faren var menighetstjener og studerte en bok med oss. Også koste vi oss med noe som lignet sveler etterpå. Dette var kjempekoslig.
Men selvfølgelig fikk vi jo ikke lov til dette etterhvert av eldste i menigheten, da de yngre jentene følte at de ble holdt utenfor...
camani
 
Posts: 28
Joined: 01 Aug 2008 22:26
Location: Sandefjord

Re: Uavhengige studiegrupper

Postby Pegasus on 02 Jan 2009 01:46

Jeg har opplevd akkurat det samme som alle dere andre her. Et hyggelig ungdomsstudie som gikk på rundgang hjemme hos deltakerne. Kaker og brus etterpå. Så kunne det være gitaspill og sang eller bare prating (bare det ikke var bibelske gjetteleker - det var det verste jeg visste). Jeg tenker på alle disse personlige initiativene fra eldste og andre som ønsket å gjøre noe hyggelig for de unge. Det var jo prisverdig, og det var jo veldig riktig tenkt. Å utvikle en sammensveiset ungdomsgjeng må jo være den beste måten å beholde de unge på. Men nei da. Det ble jo nedlagt, selvsagt - av grunner som dere har kommet med allerede. Dette er enda et eksempel på hvordan Selskapet Vakttårnet gjør alt for å undertrykke sine medlemmer og sørge for at alt er så trist og konformt som mulig.
Pegasus
 
Posts: 118
Joined: 15 Apr 2008 11:29


Return to Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron