Er du ond og ren?

Her omgås vi og diskuterer allmenne saker

Re: Er du ond og ren?

Postby janemissy on 05 Dec 2008 11:41

Det var tankevekkende, :D , ser frem til artikler i VT om emnet.

Jeg kom til å tenke på en gang på sent 80-tall (tror jeg) på et stevne. Jeg hadde med min mor for at hun skulle få se hvor ok JV var.

En av postene skulle handle om "Renhet". Jaja, tankte jeg, her skal vi få god opplæring i åndelig renhet. Jeg satte meg godt til rette og ventet spent.

Først kom det den aller kjedeligste foredragsholderen som Betel har fostret. Å, dette blir nok kjedelig, vel emnet er jo bra...

Hele posten handlet om vasking, ja, du leste riktig. Og ikke bare kroppslig hygiene. Her var man innom både det ene og det annet. Kronen på verket var den ganske inngående veiledningen angående nødvendigheten av å gjøre toalettskålen ren etter seg etter dobesøk. For menn var det viktig å passe på sprut v/bimmelim, og for resten av oss og passe på v/bommelom.

"kjærligheten til brødrene gjenspeiler seg i måten vi etterlater toalettet på", mente taleren.

Jaha, du bor altså på Betel, tenkte jeg. Og hvor ellers har du befunnet deg i livet?

Jeg kikket meg litt rundt og så at de fleste damene kneiste med nakken og følte seg lett fornærmet over at vi skulle få dette inn med teskjeer. Jeg torde ikke å spørre min mor hva hun syntes.... :mrgreen:

Mvh.

Jane
janemissy
 
Posts: 57
Joined: 22 Apr 2008 11:21

Return to Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron