Menneskefrykt

Her omgås vi og diskuterer allmenne saker

Re: Menneskefrykt

Postby AmalieM on 22 Oct 2008 12:33

Sliten wrote:Eg har alltid blitt mye mobbet for å være et Jehovas vitne.Garantert ikke den eneste!Det gjorde til at i ungdommen hadde eg enromt med menneskefrykt. Og det å gå på feltet var en veldig stor bøyg for meg. Min mor hadde studie med meg en stund men så fikk ei pioneersøster overta. Eg trodde at selv om hun hadde mobbet meg endel og vært ganske stygg til tider, så ville vi få det veldig kjekt. I starten gikk det over all forventning. Men så etter en stund ble hun vel lei..ikke vet eg. Men vi øvde på presentasjonen vi skulle bruke på feltet og gikk ut i tjenesten.Det var bare at eg klarte ikke å ta en eneste dør.Eg forklarte henne hvorfor, men møtte ingen forståelse.Hun begynte å mase og til slutt sa hun:Denne døren er din, eg kommer ikke til å si ett eneste ord.Også ringte hun på!Eg stod der som en saltstøtte,klarte ikke å røre meg.En mann kom ut og så på oss,om vi ikke hadde noe vi skulle si liksom. Men eg stod der, hjertet hamret og svetten piplet frem,klarte ikke å åpne munnen..ordene var borte.Stillheten senket seg som en klam mur rundt meg. Pioneersøsteren så sint på meg..hadde eg ikke tenkt å si noe som helst?Mannen ble irritert og skulle til å slenge døren igjen da søsteren hev seg frem og forklarte hvem vi var og hvorfor vi var kommet. Etterpå fikk jeg en tirade som eg aldri glemmer.Eg forklarte mine foreldre da eg kom hjem hva som hadde skjedd og at eg ikke kom til å gå på det studie mere.Eg slet veldig lenge med denne hendelsen, følte meg som verdens mest forferdelige person som ikke klarte å forkynne guds ord.Det tok lang tid å komme over dette. Og det ble bare enda mer mobbing fra de ungdommene som var innenfor. Ja tenk eg passet jo ikke inn i det gode selskap, passet egentlig aldri helt inn noen steder i oppveksten.
Vel det var en liten historie.


Det der hoertes jaevlig ut!! Jeg har heller aldri likt felten ,men min felttjeneste er meget behagelig, jeg har et par hjemmebesoek samt at jeg leverer noen foldere, fint aa kunne skrive av dette ;-)

Jeg har aldri tatt i ei doer jeg nesten, faar helt angst av det. Den foerste gangen jeg tok i ei doer fikk jeg jo positiv respons og det var litt av et kick foelte jeg!! Men det var jo langt ifra alle.. At hun ringte paa og bare lot deg staa der er jo helt vilt, det viser hvor sykt dette er!! Ble du mobbet av baade Ikke-JV OG JV? Typisk det, hva? Damned if you do, damned if you dont etc..

Hvordan utfoerte du rent praktisk din flettjeneste da?

Jeg forstaar dette med menneskefrykt, jeg ser det skjer med flere yngre i menigheten... Jeg har aldri blitt mobbet, men jeg fikk hoere i barnehagen til vesla at de haapet vi ikke var saann som alle andre jv og slo barna vaare, jeg fikk helt sjokk; slaa barna vaare? Saanne ting har jeg hoert mye, at JV bare er pedofili, vold og voldtekter etc.. Det har taert paa meg.
AmalieM
 
Posts: 8
Joined: 21 Oct 2008 22:47
Location: Oslo

Return to Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron