Forkynnelse?

Her omgås vi og diskuterer allmenne saker

Re: Forkynnelse?

Postby toril on 15 Oct 2008 22:15

Jeg er en "utenforstående" til JV, bortsett fra at jeg har lest boka "Sannheten" en del ganger og slik sett fått godt innblikk i miljøet. Har også tenkt det ville vært ok å kunne snakke med JV nå etter å ha fått såpass inntrykk av sekten.
Nå har det vært mange år siden noen har vært på døra mi,men plutselig har de dukket opp to ganger på ei uke, senest i dag,men da stod jeg på farten,så jeg sa de kunne komme tilbake siden.
Men hva skal jeg egentlig snakke med dem om? Jeg kan jo ikke fortelle dem at de tar så feil og må komme seg vekk..og hva er vitsen med at jeg kanskje stiller dem en del spørsmål? Kan noen her gi meg forslag?
Reiser vekk noen dager nå,men håper det ligger mange forslag her når jeg er tilbake :D
toril
 
Posts: 6
Joined: 11 Sep 2008 22:32

Re: Forkynnelse?

Postby toril on 21 Oct 2008 21:47

Takk for gode forslag til temaer jeg kan ta opp når jeg får besøk av JV neste gang.Jeg skal gi en tilbakemelding etter hvert :)
toril
 
Posts: 6
Joined: 11 Sep 2008 22:32

Re: Forkynnelse?

Postby Pegasus on 15 Nov 2008 18:04

Hilde wrote:Mannen min ble utsatt for stygg mobbing i sin barndom pga sine foreldres tro, og trøsten han fikk fra andre var at dette var nok et tegn selvfølgelig....på at han hadde sannheten. Ikke nødvendig å gjøre noen tiltak mot mobbingen med andre ord.


Jeg ble mobbet av barn i menigheten, men aldri av barna på skolen eller i nabolaget. Hvordan skal vi tolke det? ha ha ...
Pegasus
 
Posts: 118
Joined: 15 Apr 2008 11:29


Return to Stuen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron